Бојан Радојевић, први на листи МЕТЛА 2020 говорио је за 021 радио и портал

 

Носилац листе Метла 2020 на изборима у Новом Саду Бојан Радојевић истиче да су неки од кључних градских проблема нерад градске инспекције, испуштање отпадних вода директно у Дунав, али указује и на то да би једно од решења за саобраћај у граду било поновно увођење шинског јавног превоза.

Први на Изборној листи Метла 2020, председник Градског одобра Демократске странке Србије Бојан Радојевић, каже да је највећи проблем Новог Сада лоше функционисање извршних органа локалне самоуправе који су под директном надлежношћу локалне власти. Под тим истиче Управу за инспекцијске послове, која је, како каже, најодговорнија за велики број проблема у функционисању града.

Он сматра да је градска инспекција главна карика у ланцу корупције, злоупотребе, бесправне изградње и узурпација у граду.

Сви велики проблеми настају због нерада градске инспекције. Прави пример је ‘Променада’, где је због тога што инспекција није радила свој посао, ‘Променада’ добила употребну дозволу иако није поштован пројекат по коме је требало да буде изграђен овај тржни центар. Иначе, пројекат је такав да је требало да буде изграђена пасивна заштита од подземних вода која би својом структуром штитила улазак воде у подземље објекта. Сада имамо активну заштиту где се чиста подземна вода црпи и испушта у канализацију трајно оштећујући ресурс новосадских подземних вода. Испушта се у канализацију количина воде која би могла да подмири потребе мањег града. Ми смо на ово указивали више пута, али и данас, проблем стоји. Све ово је због тога што градска инспекција не ради свој посао на исправан начин“, наводи Радојевић.

Из тог разлога једна од иницијатива Покрета Метла 2020 је и та да се уведе функција главног инспектора, који би својим интегритетом гарантовао функционисање градске инспекције и то дирекно пред очима јавности.

„То мора да буде човек изузетне интелигенције, образовања, упорности и моралних особина, прави новосадски ‘несаломиви’, човек спреман да се ухвати у коштац са великим нагомиланим проблемима и директно пред очима грађана ‘убије грозну аждају’ како бисмо почели да испливавамо из муља у коме живимо“, додаје Радојевић.

Када су у питању инфраструктурни проблеми, највећи је тај што Нови Сад целокупну канализацију испушта директно у Дунав без пречишћавања. Указују да је овај наслеђени проблем велики, те да је стратешки важан и да је град коначно дошао у фазу да може да почне да га решава.

„Идеја за коју се ми залажемо је да се прво направи одвод од главне црпне станице код Жежељевог моста и да се она тек тада пусти у рад. Ова главна црпна станица код Жежељевог моста ће, када буде пуштена у рад, прикупљати целокупну канализацију Новог Сада на једном месту, а по садашњем решењу целокупна канализација би се ту и наредних година изливала директно у Дунав. То је огроман проблем јер ће грађани који станују у околини бити изложени несносном смраду. Ми тражимо да одвод прво иде до локације будућег пречистача низводно од центра Новог Сада, до планиране локације пречистача, и да се тамо испушта у Дунав док се пречистач не изгради. Тако више неће бити непријатног мириса, а када једног дана, за пет или десет година пречистач буде готов, онда ће се само та вода још и пречишћавати пре испуштања у Дунав“, додаје наш саговорник.

Наравно, саобраћај је све већа тема и питање је на који начин ће се регулисати у будућности тако да се не јављају колапси. Радојевић указује на предлог Факултета техничких наука да се врати шински саобраћај, па сматра да би што пре требало да се почне са пројектовањем прве линије у правцу Бегеч – Будисава. Он указује да би то смањило загађење ваздуха, иако саобраћај није нешто што највише загађује ваздух у Новом Саду.

Ваздух у Новом Саду највише загађују индивидуална ложишта, зато сматрамо да је врло важно да што већи број индивидуалних ложишта пређе на гас. Ту Покрет Метла 2020 предлаже да Град помогне становницима да своје домове почну да греју еколошким горивима, па предлажемо да, помоћу дотација, цена индивидуалног прикључка за гас убудуће кошта само један динар, поручује носилац листе Метла 2020.

Радојевић каже да њихову листу карактерише стручност и упорност у заступању конкретних интереса Новосађана, због чега се на њиховој листи налазе стручњаци са искуством. Тако су се међу кандидатима за одборнике нашли директор инвестиција највеће компаније у Србији, дипломирани правници и грађевински инжењери са искуством у комуналном сектору, неколико професора универзитета, али и, како каже, веома млади, интелигентни и креативни људи.

„Све што смо до сада предлагали и што планирамо за будућност Новог Сада проистекло је као резултат рада нашег Стручног савета. Можда нисмо тако масовни као неке популистичке странке у граду, али смо познати баш по нашој стручности и озбиљности. Избори нису шала и сви они који мисле да је питање локалне управе озбиљна ствар сада имају за кога да гласају, за листу Метла 2020. У нашем програму нудимо конкретна решења, тражимо поверење од грађана како бисмо преко Скупштине Града остварили циљеве у директном интересу грађана Новог Сада“, закључује Радојевић.