Јавни градски саобраћај у Новом Саду потребно је побољшати увођењем елемената шинског саобраћаја, односно лаке градске железнице или трамваја, поручују из новосадског Градског одбора Новe демократске странке Србије. То би омогућило брз и ефикасан превоз огромног броја путника на најоптерећенијем правцу исток-запад (Бегеч-Будисава), наводе у овој странци и додају да је брзи воз „Соко” који повезује Београд и Нови Сад прави пример адекватног решења јавног саобраћаја. Велико интересовање грађана за путовање на овој релацији говори у прилог чињеници да путници знају да препознају функционална решења по питању транспорта било да је реч о путовању због посла или из неког другог разлога.

Др Бојан Радојевић, председник новосадског Градског одбора Новог ДСС је изјавио да је евидентно да се у Србији граде брзе пруге, у Београду је започета изградња метроа, а једино Нови Сад никако да смогне храбрости да започне са планирањем и изградњом свог насушног шинског јавног превоза.

За разлику од превоза возом, концепт јавног саобраћаја у другом по величини граду у Србији не одговара потребама грађана који су свакодневно изложени стресу због све већих гужви (нарочито у шпицу). Проблем представљају још и бука и загађење ваздуха, оцењује Нови ДСС. Број вожњи аутомобилом повећава се из године у годину, док се  пешачење и учешће превоза путника јавним превозом смањује. Бициклистички саобраћај је интензивиран, али и даље свеукупно врло мало учествује у превозу путника. Саобраћајна инфраструктура у централном делу града се није повећала, а улице су истог профила већ деценијама уназад. Грађани очекују да се то стање поправи, сматрају у тој странци. Како наводе, због свега овога јавни градски превоз мора радикално да се мења и омогући пребацивање путника са краја на крај града брзо, ефикасно и еколошки прихватљиво.

Уместо куповине електричних аутобуса новац би требало усмерити на планирање и увођење елемената шинског саобраћаја. Према Студији коју је израдио Факултет техничких наука у Новом Саду, нову трамвајску мрежу би чинило 5 линија: 1 – Ново Насеље – Центар – Лиман IV, 2 – Железничка станица – Сремска Каменица I (Мишелук), 3 – Ново Насеље – Центар – Сремска Каменица (Мишелук), 4 – Ново Насеље – Центар – Петроварадин, 5 – Лиман IV  – Центар – Петроварадин.

Нови ДСС истиче да су савремени трамваји безбедни и комфорни за вожњу. Осим тога, представљају брз и еколошки прихватљив начин урбаног јавног транспорта. Нископодни трамваји омогућавају лак улазак путника, нарочито старијим особама, особама са инвалидитетом, родитељима са децом, бициклистима итд. Трамвај може да превезе велики број путника за кратко време, не меша се са осталим градским саобраћајем и због тога је бржи од других видова саобраћаја. Покреће га нечујни електромотор па не прави буку. Модерни трамваји имају клима уређаје, у њима свира музика, најављују се долазеће станице. Овакав вид транспорта пружио би неопходну алтернативу аутомобилском саобраћају који већ годинама затрпава шири центар града, поручују из Новог ДСС и апелују да се започне са спровођењем те важне инвестиције која би олакшала свакодневно функционисање грађана и туриста у Новом Саду.